Igår..BVC, Shopping, Kalas! Idag...Cool förmiddag, middag ikväll :-)

Igår var ytterligare en rätt stressad dag, förstår inte varför det alltid blir så, jag måste ha fel upplägg på livet, eller? Kanske är jag en evig tidsoptimist? Det måste bli ändring på detta i vilket fall som helst.
Tips & goda råd för ett lugnare liv mottages gladeligen.

Igår var vi på BVC, fick själv ringa dit o böna o be om att få en tid för vägning och mätning på Vile, tycker att det är lite märkligt att dom låter de gå nästan 2 månader emellan besöken. Vad vet jag kanske de ska vara så?
Nåväl, lillmys hade gått upp lite drygt 1kg och vuxit 1 cm. Skönt att få veta.

Numera har vi frångått enbart flaskmat och han äter både gröt o burkmat, detta verkar dock inte så populärt hos BVC, varje gång vi är där så känns de mer eller mindre som om jag blir "uppläxad" i hur jag ska mata  o med vad?
Koka lite fisk o koka lite kött o koka lite bla bla bla... är inte det mitt/vårt/ eget val, om jag/vi vill vara oekonomiska/lata burkmats föräldrar eller om vi vill att hela vår lägenhet ska lukta kattmat som jag tycker kokt fisk gör???
VS 

 

Dagen forsatte, som tröst sprang jag in på Home Company och beställde oss en stringhylla, kommer bli underbart fantastiskt fint, leveranstid ca 1 mån, så nu kan jag i lugn & ro spinna loss vad som ska ta plats i vår nya hylla.

Kolla in de olika snygga modellerna på www.string.se

På kvällen igår firade vi min faster Evas födelsedag, dock nämns inga siffor! Hon är i alla fall en jätte duktig kalas anordnare, alltid jättegod mat & ännu bätte tårta! Kul o träffa släkten dessutom!

Så idag har vi tagit det bara lugnt, varit hemma hela dagen, smet ut en liten promenad innan, mest för att Vile sover så mycket bättre ute. Frisk luft gör susen. tog rundan runt Dragsö, helt tomt både på folk o husvagnar, det var ett hösttecken för mig, vad säger ni, har ni höst känslor i kroppen?

Om en timme kommer min kollega Rebecca och hämtar upp mig, då ska vi ut och äta lite gott & prata tjejsnack! Det ska bli omottligt roligt, för det var längesedan vi sågs själva. Jag tror jag ska dricka lite vin. ett mustigt rött mmmm vad gott!

Får se  om jag är hemma till veckans Lyxfällan? 

Ha en skön kväll  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0